1 Kasım 2012 Perşembe

Hurmanın Doğuma Faydası



Hurma rahim kaslarını etkileyip canlandırırmış ve hareketini düzenlermiş. Aynı zamanda bağırsak ve doğum kanallarını temizlemesi hasebiyle de doğum yapacak kadınlar için çok faydalı bir yiyecekmiş. Bu rahime olan etkisinden dolayı da hamileliğin son haftalarında, doğumun
kolay geçmesine yardımcı olması için kadınlar bol bol hurma yermiş. 
Ben hep Meryem Suresi’ndeki doğum olayının anlatılışında, “hurma ağacının gövdesine tutunarak acı çeken Meryem”i anımsar, ayetin doğumun nasıl da zor ve sancılı olduğuna vurgu yapmaya çalıştığını düşünürdüm; üstelik de Meryem “N’olaydım, keşke bundan önce öleydim de unutulup gidenlerden olaydım” diyorken. Oysa ayetin devamı aklımda kalmamış, onu atlamışım: Haydi, hurma dalını kendine doğru çekerek silkele, üstüne taze ve olgun hurmalar dökülsün; sonra da ye, iç, gözün aydın olsun!
Ayetin tam metni şöyle: Sonunda doğum sancısı onu kuru bir hurma ağacına dayanmaya mecbur etti. “Keşke bundan önce öleydim de büsbütün unutulsaydım” dedi. (Melek) aşağısından: “Üzülme, Rabbin senin altından küçük bir ırmak akıttı” diye seslendi. ” O kuru hurma agacını kendine doğru salla. Senin üzerine derilmiş taze hurma düşecektir.artık ye, iç, gözün aydın olsun. eğer insanlardan birini görürsen de ki: Gerçekten ben Rahmana oruç adadım. Onun için bugün hiçbir insanla konuşmam.”
(Meryem Suresi, 23-26)
Ayrıca emziren kadınların da tüketmesi süt açısından çok faydalı imiş. sütü bol miktarda artırdığı halde, kilo olarak dönmeyen bir besin maddesidir.

Hiç yorum yok: