31 Mart 2013 Pazar

KOLAY PERDE PİLAVI



Malzemeler:
2 su bardağı baldo pirinç
1 adet tavuk göğüs

1 adet yufka
3 çorba kaşığı tereyağı
1 su bardağı badem
1.5 çorba kaşığı kuş üzümü
1.5 çorba kaşığı dolmalık fıstık
1 çay kaşığı karabiber
Yeterince tuz

Yapılışı:
Ayıkladığım pirinçleri büyük bir cam kaseye aldım.Üzerine 1 çorba kaşığı tuz ekledim.Pirinçlerin üzerini iki parmak geçecek sıcak su ilave ettim ve yaklaşık 2-3 saat dinlenmeye bıraktım.Dinelen pirinçleri nişastası akana kadar yıkadım ve süzgeçte süzülmeye bıraktım.
Yıkadığım tavuk göğüsü üzerini iki parmak geçecek kadar su ekleyip,düdüklü tencerede haşladım.Haşlanan tavuk etini orta kalınlıkta parçalara ayırdım.Suyunu pilavda kullanmak üzere ayırdım.
Kabuklarının yumuşayıp kolay çıkması için,büyük bir kaseye bademi ve üzerini 2-3 parmak geçecek kadar sıcak su ilave ettim.Yumuşayan bademleri bir süre sonra soydum ve suyunu süzdürdüm.
Kuş üzümünü bir kaseye aldım üzerine su ekledim ve şişmeye bıraktım.Şişen üzümleri süzdürdüm.
Tavaya çok az bir sıvıyağ ilave ettim,üzerine soyduğum bademler ve dolmalık fıstıkları ilave ettim pembeleşinceye kadar kavurdum.
Pişirme tenceresinde tereyağını erittim.Üzerine süzülen pirinçleri ekledim ve kavurdum.Kavrulan pirinçlerin üzerine 3 su bardağı sıcak tavuk suyu ve tuz,öceden hazırladığım kuş üzümü,badem(hamurun üzerine yerleştirceğim kadarını ayırdım),dolmalık fıstık ilave ettim.Önce açık ateşte kaynayınca,en kısık ateşte yavaş yavaş pişirdim.
Pişen pilavın içine hazırladığım tavuk etleri ve karabiberi ekledim pirinçleri ezmeden karıştırdım ve dinlenmeye bıraktım.Pilavın soğuğa yakın ılınmış olması gerekiyor aksi taktirde hamuru delebilir.
Pişirme kalıbı ben,kelepçe kalıp kullandım.Kelepçe kalıbı tereyapı ile güzelce yağladım.Çok az bir un serpiştirdim kalıbı sallayarak unu tüm yüzeye yaydım.
Üzerine bademleri yerleştirdim.Üzerine yufkanın uçları yanlardan sarkacak şekilde kalıba yerleştridim.Üzerine dinlenmiş pilavı ilave ettim.Kalıbın her yerine eşit miktarda yaydım.Yufkaların dışarı sarkan kısımları ile üzerini kapattım.Üzerine tekrar yumurta fırçası yardımıyla erittiğim tereyağını sürdüm.180C ısılı fırında hamur kızarana kadar pişirdim.
ALINTIDIR

Hiç yorum yok: